Egotyzm w inicjałach

Czy Ania chętniej kupi produkt firmy Apple, a Sonia Samsunga? Naukowcy twierdzą, że tak! Tłumaczą to zjawisko utajnionym egotyzmem, czy też tak zwanym efektem litery. Twierdzą, że inicjały mają wpływ na nasze życiowe decyzje. Doszli również do wniosków, że mogą one wpływać na osiągane wyniki w nauce! W amerykańskich szkołach, gdzie obowiązuje literowy system oceniania (A to najwyższa ocena, F – najniższa), dokonano analizy wyników w połączeniu z inicjałami uczniów. Co ciekawe, uczniowie z imionami zaczynającymi się na literę A lub B, nie osiągali wyższych wyników, niż uczniowie z inicjałami nie powiązanymi z żadną oceną. Natomiast uczniowie o inicjałach C lub D osiągali niższe oceny! Wszak łatwiej jest wynik obniżyć, niż polepszyć. Być może badanie to spowoduje, że wśród urodzonych za oceanem dzieci zaczną przeważać Adamowie, Amandy czy Barbary.

Przeczytaj także:

Czy ubiór wpływa na nasze zachowanie?
Czy smartfon zastąpi przyjaciela?
Dowiedz się, czy wykluczenie ma swoje pozytywne strony.

 

Komuś z twoich znajomych przyda się wiedza zawarta w artykule? Powiadom ich o tym! Używając poniższych ikonek. No i nie zaszkodzi polubić 😉

Komentarze
Akceptuję regulamin komentarzy i użytkowania portalu rozumnie.pl

Skomentuj jako pierwszy.


 

Kojący dotyk matki

Jak sądzicie, co najlepiej wpływa na poczucie bezpieczeństwa? Jeśli komuś przyszła na myśl mama i jej opiekuńczy dotyk, to trafił w sedno. Ciekawe badania przeprowadziła […]

Czytaj dalej