(Nie)świadome zakupy

Myślisz, że wiesz co kupujesz, prawda? I gdyby ktoś podmienił towar, który wybrałeś przed chwilą na pewno byś się zorientował, czyż nie? Okazuje się, że wcale nie musi tak być!

Badania dowodzą, że sprawa nie jest taka prosta. W pomysłowym badaniu sprawdzono, czy ludzie rzeczywiście zauważą różnicę, gdy podmieni się im towar. Klientom proponowano dwie próbki dżemu i herbaty. Mieli oni wybrać, który smakuje im bardziej, a następnie otrzymywali dany produkt. Zanim jednak go zabierali, mieli posmakować go ponownie – okazało się, że gdy podmieniono smaki tych produktów, tylko 33% osób zorientowało się, że coś jest nie tak! Badacze nazwali ten efekt „ślepotą wyboru”. Odkryty efekt jest o tyle ważny, że może ustrzec nas przed nadużyciami ze strony producentów.

Przeczytaj także:

Naśladowanie kluczem do serca klientów.
Poznaj jedną z technik rozwiązywania problemów w miejscu pracy. 
Władza ogranicza horyzonty?
Dowiedz się, dlaczego czasami nie jesteśmy zadowoleni z zakupów.

Komuś z twoich znajomych przyda się wiedza zawarta w artykule? Powiadom ich o tym! Używając poniższych ikonek. No i nie zaszkodzi polubić 😉

Komentarze
Akceptuję regulamin komentarzy i użytkowania portalu rozumnie.pl

Skomentuj jako pierwszy.


 

Kojący dotyk matki

Jak sądzicie, co najlepiej wpływa na poczucie bezpieczeństwa? Jeśli komuś przyszła na myśl mama i jej opiekuńczy dotyk, to trafił w sedno. Ciekawe badania przeprowadziła […]

Czytaj dalej